Friday, June 19, 2009

Kenangan time join Kadet Bersatu..Mess 25 (2528207)




PKBM..Ta ramai rase nyer yang tahu tentang kewujudan kadet askar ini.. PKBM iaitu Persatuan Kadet Bersatu Malaysia merupakan salah satu kadet yang diiktiraf Go(goverment) dilatih mengikut kehebatan setiap kompeni seperti RANGER,ASKAR MELAYU,ASKAR WATANIAH, ATLERI, RKPT(perisik), dan sebagai nya..

Dengan setiap daerah mempunyai satu PKBM, sebagai contoh PKBM(D) atau PKBM(DARAT). Mengaburi lagi mata orang ramai tentang kekuatan nya. Dengan menyertai badan berkadet secara tidak langsung nama ahli yang aktif tersebut tidak akan tercalon untuk mengikuti aktiviti PLKN. Ini kerana aktiviti PLKN kebanyakan nya ada/seperti/serupa aktiviti kadet tersebut seperti menembak,compas marching, dan berkawat serta kawad senjata.


Sekolah di Daerah Manjung yang digengam oleh para Pkbm(D) ialah Smk Ahmad Boestamam. Batalion 1 Rejimen 503 (ASKAR WATANIAH), yg berpusat di Ipoh(sebe;lah specialist Ipoh). Fuh, best giler..




(bukak citer baru)..



Dengan cite antu yg berleluasa nya, dengan kejadian orang bawak pistol lari nya.. huh!,banyak pengalaman yg best beb..hehe..








No comments:

Post a Comment